16 Eylül 2008 Salı

edie


Factory girl, yada edie anlatmak istediğim filmdi. anladım ki benim beğendiğim filmler imdb de 6/7 dışında oylanmıyorlar. sonra madem anlatacağım dedim araştırdım zira Edie Sedgwick merak ettiğim bir insan oldu Andy Warhol'le birlikte.
gördümkü şaşırtıcı biçimde sexiest, procovative film olarak tanıtmışlar etmişler. bana çyle gelmemişti ki, ne pis bir adammışım diye düşünmüştüm. herhalde izlediğim hayat hikayesinde en az yer alan şeylerden biriydi yatak hikayesi ablanın. zira ben bu tanıtım olaylarına denk gelseydim izlemezdim de. herneyse sanırım ben kesilmiş versiyonunu izledim ki iç rahatlığıyla izlenebiliyor bu tanıtımdan felan anladığım kadarıyla. bir bağımlıyı ne yaratır. içinde olduklarımızın ne kadar farkındayız ve farkettiğimizde kabullenebiliyor muyuzu sorgulattı bana. üzüldümde Edie için. 60 larda çıkmış süperstar furyasının ilki edie, fabrika kızlarınında. andynin içinde aktığı postmodern sanatın ki, yeni sanatta deniyormuş, içinde kurbanlardan biri o...
ortasına kadar yükselen güzel bir hayat sonrada düşüşünü izliyoruz.
hayattan sıkılıyoruz. yine gereksiz sorgulamalara, yazıklara dadanıyoruz, bazı babalara kız çocuk hiç yakışmıyor diyoruz.
işte böyle bir film;
when Andy met Edie,life imatated art..
Andy denen adamı hiç sevmedim cidden nıck nıck...

bide edie hakında bir kaç kaynak:
1
2

Hiç yorum yok:

  © Blogger template 'Perhentian' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP